Alla inlägg under maj 2013

Vilken härlig helg det har varit! Jag har fått jobba massor!! Vi började lördagen med ett varv i fårhagen. Den ligger precis bredvid ett slott, så den här helgen var vi en turistattraktion. Vi kan ju inte så mycket ännu, men det var utlovat att man kunde se oss träna under dagen. Nåväl, vi hade åkt dit och vi tyckte inte det gjorde så mycket att vi inte hade någon publik när vi satte igång. Förutom några små barn som stod längs staketet och tittade storögt förstås. Vi föste fåren längs staketet framför barnen så de såg bra och sedan tog vi in dem i en fålla (fåren alltså, inte barnen) puttade ut dem igen och tillbaka längs staketet. Så ringde mattes telefon och vi gick och satte oss och vilade lite medan hon pratade. När hon stoppade undan telefonen uppmärksammar hon att det står en massa folk bredvid som tackar för underhållningen. Det visar sig då att de tittat genom ett fönster från frukostmatsalen i vandrarhemmet bredvid. Och sedan fick vi visa lite till innan vi blev avlösta av min kompis som kan mycket mer än jag och som tog över showen. Nu åkte matte och jag tillsammans med en annan kompis och tränade agility. Det var superkul! Matte fick jättebra hjälp så hon skötte sig bättre och bättre under träningens gång. Tänk så bra det går bara hon visar mig vart jag ska i god tid! Jag kan ju faktiskt inte veta innan hon ens tänker tanken... Men så fort hon gör det brukar jag kunna gissa... På vägen tillbaka sov jag gott! Men sedan var det dax att knuffa fåren runt hagen igen:)Oj, oj, oj, vad kul detta är! Nu började en av tanterna se lite grinig ut. Men desto roligare när jag står kvar och spänner ögonen i henne...och hon vänder och går! Ha! Jag vann!! När vi sedan kom hem så sov jag gott hela kvällen och natten när matte och husse umgicks med andra tvåbeningar. Jag hade i och för sig ansvar för att hålla koll på huset, farbror Abbe och KF, men det är inte så betungande. Hard working-Koy

Ja, faktiskt! Åtminstone ibland kan jag meddela. I slutet av förra veckan fanns det hos oss. Då var de där lockig tanterna inte ett dugg populära för de hade rymt. Men jag och min kompis som fick vara med och fånga in dem tyckte det var helt OK faktiskt. Trots att det var ganska sent på kvällen och jag var hungrig, men sånt glömmer jag när det finns jobb att göra. Nåväl, våra mattar stängde in dem och vi åkte hem och sov. Näst morgon blev vi dock väckta av beskedet att tackorna hade rymt igen. Nu var det inte roligt längre tyckte mattarna. De fick lov att jobba en himla massa för att höja staketet och sätta el runt hela hagen. Dessutom såg de till att få tanterna klippta när de ändå höll på. Och nu har de varit kvar hemma i hagen hela veckan, så nu är värdeökningen ett faktum. Dessutom har jag fått jobba lite mer i skarpt läge och jag har lärt mig en del jag också. Guldgossen Koy

Nu har vi fått egna får. Jättekul tycker jag som får träna nästan varje dag nu. Och de har inget emot hundar och inte emot tvåbeningar heller tror jag. Och de är inte jättepositiva heller. Himla bra! När jag kommer emot dem står de kvar och kollar i det längsta. Först när jag är några meter ifrån dem vänder de sig bort och går. I maklig takt... Det gör att vi kan träna massor på att göra flanker, att gå lugnt mot dem och att driva dem åt olika håll. Himla kul är det!!! Det kanske inte ser så kul ut när vi går varv på varv runt hagen, men det är det. Jag lovar! varvräknaren Koy

Skapa flashcards