Alla inlägg under maj 2014

Idag var en bra dag på morgonen. Men det gick över.... Vi fick starta dagen med att träna agility på klubben. Det var kul. Jag fick köra slalomingångar med fart och slalomingångar från snedden. Kontaktfältsträning blev det också, på både A-hinder och balansbommen. Och jag skötte mig riktigt bra sa matte. Men sen... Sen kom den där lilla nykomlingen. Han som snor all uppmärksamhet och han snodde min matte. Ja, ok då. Vår matte. Hon blev alldeles till sig och höll bara på med honom. Vi fick knappt pussa på honom alls, vi fick inte låna hans napp och vi fick inte ligga på hans filt Och inte kolla in vagnen. Det är mycket man INTE får i närheten av den där lilla skrikriga typen. Dessutom skulle han med på vår skogspromenad. Men det är visst så att han inte kan gå ännu. Trots att han är flera månader gammal. Undrar vad det är för fel på dem som utvecklas så långsamt? ... Nåja, hon löste det också. Hon stoppade ner honom i en påse hon hade framme på bröstet och sedan skulle vi gå lugnt och fint i kopplet. Snacka om att hon var petig med att vi inte skulle dra så hon skulle kunna snubbla på en rot eller nåt. Jisses... Så hon håller på!!! Sån där har hon minsann aldrig varit med mig när jag var liten. 


Det blev i alla fall rätt bra till slut! Hon lämnade tillbaka honom till lillhusse. Tur det! Nu ska vi bara återställa ordningen i vardagen också. 

Åsidosatt Koy


Ovido - Quiz & Flashcards