Alla inlägg under april 2015

I går var det en riktigt bortslösad dag på klubben. Hela dagen var vi där - men ingenting kul fick vi göra. Tvåbeningarna bara höll på med att rensa sly, laga staket och fixa till agilityhindren. Hela dagen! Även om det blev fint så tycker jag att det var ett väldigt slöseri med tid. Dessutom var det ett himla gnäll på min matte idag - och även på en del andra har jag hört. Ont i kroppen... jämmer och eländes elände... 


I kväll tog sig matte i alla fall samman och bestämde att vi skulle åka och träna en liten stund. Just då ringde telefonen och medan jag trampade i hallen lovade hon att ta med sig Abbe och komma till klubben för att leta efter en borttappad nyckel... Men JAG då??? Jag är också bra på att leta efter borttappade saker!!! Som tur var fick jag följa med jag också. 


När vi kom dit fick vi veta att en nyckel var spårlöst försvunnen sedan igår - och kanske ligger den någonstans här ute där tvåbeningarna rensade sly. Matte tog med oss båda två och gick på utsidan av klubbens staket och skickade först ivåg farbror Abbe på ett uppletande. Han sprang fram och tillbaka i några slag innan han stannade och kollade på matte och frågade om det verkligen var där hans kulle leta. Det var det sa matte, så han sprang några gånger till utan att hitta nå´t. Sedan flyttade vi oss en bit framåt längs staketet och så var det min tur. Inte heller jag hittade någonting trots att jag sprang och letade ordentligt. Vi flyttade en bit framåt igen och så fick Abbe leta. Ingenting... och nu börjar farbror bli trött. Men matte - låt mig försöka istället då!!! Det fick jag. Matte pekade åt mig att springa rakt framåt längs långsidan på staketet. Jag startade i full fart, men jag hann inte så långt innan jag kände lukten... Tvärnit!! Sniff... här någonstans.... sniff... Där ligger det nå´t.. Är det den här vi letar efter matte???

"Vad har du där?? Har du hittat den??" skriker hon åt mig. Japp! Här är den! Gissa om de blev glada?  

Jag tycker att det här var en riktigt rolig lek matte. Den kan du göra om tycker jag! Men nästa gång får du lov att gömma nyckeln lite svårare  så jag får lite mera utmaning.   

Sakletare Koy



Ovido - Quiz & Flashcards