Alla inlägg under mars 2016

Min matte har varit borta hela helgen, på kurs igen. Hon kom i och för sig hem på kvällarna och då testade hon allt hon lärt sig på oss. Den här gången handlade det om att vi ska göra som hon gör - inte som tidigare, det som hon säger... snacka om tvära kast! "Do as I do" kallas det och handlar om att jag ska härma matte och då får jag godis för det. Ingen större konst om jag får säga det själv... men det är klart - det är tvärt emot vad hon alltid sagt tidigare, så lite fundersam blir man ju. Jag gjorde som jag oftast gör - gissade - och ibland blev det rätt, men lika ofta så tyckte hon att "nej, det där gör vi om"  . Nu var det väldigt strikta regler i den här leken, och det var jobbigt att tänka en massa, så det blev bara några korta övningar per kväll. Men jag har börjat förstå vad det är hon vill. Men vi måste ju hinna till agilityträningen på söndagskvällen också.

Det är jätte roligt när hon tränar mycket med oss!   


Nåja. Jag sov några timmar efter agilityträningen och sedan låg jag där och funderade på det där med "Do it!" som hon sa när jag skulle prova... Alla andra sov. Trist, men matte har ju lärt mig nu hur jag ska göra, så jag kan försöka själv.... Godisburken som hon använde när vi tränade står kvar på matbordet och jag såg att det var den hon tog ur. Alltså måste det vara så jag ska göra! 

Men jag vet att hon har sagt att jag inte får vara på matbordet - och hon brukar inte heller vara uppe på matbordet för den delen - eftersom det nu är den regeln som ska gälla.... Men hon brukar bära burken och ställa den bredvid sig där vi tränar... Hmmm... Jag hämtar den och ställer den på golvet och då kan jag ta ur den utan att vara på matbordet. Bra va?

... Och nu när jag gjort som hon gjorde då måste jag ju få belöning för det. DET är jag i alla fall helt säker på att det gäller i all vår träning! Synd bara att det var så lite kvar i burken - nu är det slut så då får det vara slut på träningen också - tills matte vaknar och fyller på :)

Härmapan Koy






Ovido - Quiz & Flashcards