Direktlänk till inlägg 22 oktober 2016

Vi vandrar vidare



 Äntligen har matte tagit sig samman tillräckligt för att gå till roliga berget igen. Det är faktiskt två månader sedan vi var där och lekte och då var farbror Abbe med. Sedan dess har matte gått andra stigar i skogen och helt enkelt undvikit den där roliga lekplatsen. Men så igår gick vi dit Igen. Och visst var det konstigt! Jag brukade alltid springa direkt och lägga mig i "bakhållsskrevan" medan Abbe placerade sig mitt i den allra brantaste backen i väntan på att matte skulle bestämma sig för vilket håll han skulle få börja leta åt. När hon sedan kastade bollen så satsade jag fullt och gensköt så jag kunde komma först fram och sno bollen mitt framför näsan på honom. Fniss ... Lite elakt nästan... 


Men nu när vi kom dit hade vi ju ingen Abbe med oss, så jag sprang, som den mest självklara sak i världen, och ställde mig mitt i backen som Abbe skulle ha gjort. Matte bestämde sig då för att jag skulle få börja springa uppför berget, så hon kastade iväg bollen uppåt och sedan fick jag springa och leta. När jag hämtat bollen och lämnat av den till henne (nåja, nästan i alla fall... Jag är ju inte så bra på just den lilla detaljen :)) så fick jag sitta kvar vid hennes sida innan hon kastade bollen neråt och jag fick springa och hämta.


Nästa gång fick jag order om att springa iväg rakt ner för sluttningen och sedan ropade hon stanna - och när jag gjorde det så kastade hon bollen, som jag fick hämta och springa ända upp till toppen och lämna igen. Puh!Det är jobbigt med den här intervallträningen måste jag säga. Men jättekul! i det här kan jag ju springa så fort jag vill och behöver inte vänta på henne hela tiden (vilket jag brukar få göra när hon vill att vi springer tillsammans... Då ser hon ut ungefär så här :)


Efter att jag fått springa upp och ner för berget ett antal gånger gick vi vidare ner till båtklubbens parkering och så fick jag gå ett spår också innan vi promenerade hemåt. Visst är det tråkigt att Abbe inte finns här längre, men det känns rätt bra att vi nu kan gå vidare och bygga upp nya lekar som är bara våra. Och Abbe ligger ju på ett moln och har ett vakande öga på att vi sköter oss ändå. 


Nu ska jag tjata lite på matte så kanske vi kan gå dit idag igen...
Ha en bra helg alla!


Sprintern Koy

 
 
Ingen bild

Tina

22 oktober 2016 09:43

Kramar

 
Ingen bild

Kikki Granholm

25 oktober 2016 19:17

Länge sen jag var här o läste, så sorgligt med Abbe! En stor omställning för er alla. Stor kram. Kikki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Skapa flashcards