Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

Semestertristess

  

Min matte har semester och nu är hon mer än lovligt tråkig!!! "Göra nytta" är nåt som hörs väldigt ofta, liksom orden "det är ju ändå semester"... Det första brukar åtföljas av att hon far runt och städar, rensar i rabatter eller klipper på några buskar eller nå't annat trist. Det andra sägs ofta när de sitter still vid ett bord och fikar hur länge som helst, eller när de sover länge på morgonen eller så... Och så håller de på och träffar folk hela tiden. Till och med såna som inte har hund! Som om det inte skulle räcka med att träffa mig och mina kompisar även på semetern! Så nu håller jag på att dö av tristess om det inte händer nåt snart... Vad gör man då? Jo, man får hitta på nåt kul! 

Jag leker "Skugga" och följer matte i hälarna hela tiden och varje gång hon vänder sig om så är jag där, mitt i vägen . När jag gjort det en stund så gick jag på skattjakt och jag hittade faktiskt en massa försvunna saker. Typ bollar inslängda under möbler och så. När jag inte kom åt att hämta fram dem själv så ställde jag mig och skällde tills matte kom och undrade vad som stod på... Och när hon väl fattat så hjälpte hon mig att få fram sakerna. Sedan gick hon tillbaka till "göra nytta" igen - men tänk... Då försvann bollen på nytt... Och sen hittade jag den under soffan där jag inte kom åt den... 


Till slut gav matte upp och konstaterade att jag nog behöver få tänka lite. Så hon bestämde att vi ska återuppta träningen att åka skateboard. Så hon hämtade godisburken, klickern och skateboarden. Kul! Jag kom ihåg att jag ska ha tassarna på den och sedan rullar den Iväg. Men matte tyckte visst inte att det räckte så. Hon ville att jag skulle ha kontroll över den också och kunna styra och vända. Då blev det värre. Men himla kul var det! Och mycket godis fick jag. Men vet ni vad? Jag råkade missa en av godisbitarna som slank iväg ner mellan staketspjälorna på altanräcket och försvann. Sicket elände!!! Jag letade och letade, men jag kunde inte komma åt den. Matte gav mig en ny godisbit istället. Jag tog den, men sen fortsatte jag och letade och letade. Tills matte gav mig ännu en ny och sa att vi struntar i den. Men så kan vi ju inte ha det! Det var ju min godisbit som försvann. Javisst, jag kan ta en annan istället, men det hjälper ju liksom inte. Om den blir liggande kvar där ute kanske det är någon annan som tar den! Bäst jag håller vakt här i natt! 

Nattvakten Koy



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards