Direktlänk till inlägg 3 augusti 2017

Bilar, bilar och åter bilar


I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst...

Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara med på. Ja, husse fick ju inte ha med sin egen bil den här gången, eftersom det inte skulle gå nåt bra med husvagnen, och inte vara så bekvämt för mig 😜, men titta på andras bilar kunde han ju få en stund, sa matte. "En stund"... Hur lång är en stund???

Jo, det kan jag berätta - det är jäääätttte långt! 🙄😖😲


Vi ställde vår bil en bit i från den värsta trängseln och sedan gick vi och flanerade. 😬 Hörde ni? Jag fick lov att flanera bredvid min matte, i kort koppel genom staden medan hon och husse kollade på en massa stora, fina (och även en och annan mindre fin) bilar i olika färger och modeller. Många av dem åkte förbi på gatorna och andra stod uppställda för beskådan.

En gång satte de sig ner ett tag och tog en paus och käkade, men sedan gick de fram och tillbaka i långsam takt bland massor av andra människor igen. Jag höll koll på alla småbarn och alla hundar vi mötte, men matte sa att jag inte skulle bry mig om dem alls. Så vad menar hon? Att jag också skulle kolla på bilarna? Sååå tråkigt! Den enda gång det blev lite intressant var när matte hittade en Thunderbird cabriolet med bara två säten som hon funderade på om inte hon och jag kunde åka med till agilitytävlingarna. Alla burar, stolar, tält och väskor skulle i alla fall få plats i bagageutrymmet...🤔. Hon kom på att hon hade sett några skinnhjälmar och glasögon i nåt stånd längre bort, som hon kunde köpa till mig. Men hon blir nog tvungen att börja spara till bilen i så fall.... 


Men till slut gav de sig... Jag fick hoppa in i bilen och vi skulle åka och hälsa på nån. Matte ringde och sedan blev det ändrade planer igen. Vi parkerade på nytt och sedan skulle vi gå en promenad igen för att kolla på nåt... Ja, just det - bilar! Den här gången var det några som skulle göra världsrekordförsök med att köra bilar i vatten... Ja, de verkar kunna hitta på vad som helst de där tvåbeningarna! 


Till slut åkte vi i alla fall vidare och fikade hemma hos mattes jobbarkompis. Det var skönt, för då fick jag ligga i gräset och vila och jag blev klappad på av massa olika människor. Men kan ni gissa vad de pratade om? Ja, just det! Bilar! 


På kvällen blev det parkeringshäng. Efter en långpromenad i skogen vid Dalhalla så var det himla fullt på parkeringen när matte och husse skulle dit. Tack och lov så fick jag ligga kvar i bilen under tiden och vila mig från trängsel med tvåbeningar och jag fick ännu en promenad på skogsvägen innan vi kunde komma iväg därifrån och ta oss igenom Rättvik igen. Varför? Ja, det var en och annan bil i vägen! Det är en himla tur att jag trivs så bra i bakluckan på mattes bil! 


Bilgalen Koy



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  Det började med att vattnet runt båten var grumligt av flytande gröna flingor. Inte jättestora, men tillräckligt för att vattnet skulle se riktigt smutsigt ut. "Usch", sa matte, "det där får du inte dricka". "Och eftersom du alltid dricker när du...

Ovido - Quiz & Flashcards