Alla inlägg den 29 december 2012

Nu har jag tränat mig i en hel vecka och om jag får säga det själv så har jag utvecklats till en riktigt duktig bodyguard. Jag tycker uttrycket bodyguard stämmer bättre än livvakt i mitt fall. För det är faktiskt så att jag håller bevakningen av kroppen. Ingen får komma för nära och ingen ska röra i onödan... Åtminstone inte främlingar... Matte och hussarna är ju inte så mycket att göra åt (det törs jag i alla fall inte försöka) men alla andra kan hålla sig borta från vår katt! Så jag skuggar honom och jag befinner mig nästan alltid mitt emellan honom och våra gäster. Så han inte får för sig att hoppa upp i knät på vilt främmande folk eller nå't... Man måste ju betänka att han fortfarande går omkring med tratt... Och det finns stor risk att de tycker synd om honom och försöker klappa på honom. Utan att ta minsta hänsyn till mig... Då hoppar jag fram och ställer mig emellan. Och vet ni vad? Det finns de som trott att jag försvarar katten :)) ha, ha, ha... Sååå dumt! Jag är bara ute efter att få all uppmärksamhet själv! I skolen inga andra hava jämte mig... Sotis Koy

Ovido - Quiz & Flashcards