Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Jag kollationerar!

Jag har tagit på mig en ny arbetsuppgift här hemma. Jag kollationerar och om det behövs så rensar jag lite också. Det kom jag på i veckan att det är ett lämpligt jobb för mig. Matte var nämligen borta på konferens och då behövde husse min hjälp - ansåg Jag. I vanliga fall brukar han säga "nu har jag lagat maten, så då får du fixa faten" och syfta på att matte ska ta disken... Och eftersom hon var borta så tänkte jag hjälpa till... Husse stekte korv en kväll, tog med sig sin mat och gick och satte sig för att äta. Överskottet lämnade han på bänken i köket, med avsikten att göra matlåda och ta med till jobbet nästa dag. Men hur skulle jag kunna veta det? Jag kan inte läsa hans tankar. Så jag kollade hur det såg ut på bänken i köket medan han satt och åt. Och där låg det en massa korv kvar. Så jag rensade bort den och så passade jag på att fördiska skärbrädan också... Men min husse blev inte alls glad åt min hjälp! Det tycker jag var småaktigt!!

Idag fixade matte middagen och medan de satt och åt gick jag ut i köket för att kolla läget... Men när jag stod på bakbenen och kollade om det fanns nåt som behövde städas bort på diskbänken - då såg matte mig... Jag undrar om jag kommer att få behålla det här jobbet. Jag tycker i alla fall att jag fixade det riktigt bra! 


Kontrollanten Koy

 
 
Ingen bild

Lena M

5 oktober 2013 00:03

Jag har full förståelse för Koy - korv som är så gott, går inte att motstå :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards