Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Ingen eld utan rök


Idag har vi inte fått ligga på kontoret alls. Istället har vi fått lov att ligga instängda i bilen hela förmiddagen. Vårat kontor ligger nämligen under det som brann i natt och nu var det rök- och sotskadat, så där får man inte vara på ett tag.


Men bara för att man blir arbetsplatslös blir man inte arbetslös säger matte. Tvärtom! Hon fick en himla massa att göra, och inte alls det som var planerat från början för den här dagen. Vi skulle faktiskt ha varit med husse idag, men allt blev upp och ner- vänt den här morgonen. Vilket uppvaknande! Telefonen ringde och hon fick veta att hon skulle vara på möte kl. 08.00 för att få veta vad som gällde. En snabb runda i skogen med oss och sedan iväg. Och så kööööö på grund av en krock. Och så alla dessa bilister som ska tränga sig och ta sig fram fortare än alla andra. Jag kan berätta att idag var INTE rätt dag för sådant! Min matte var inte på humör att prioritera att andra skulle komma fortare fram i trafiken än vad vi gjorde. Ni kan tänka er hur det lät inne i bilen... Och vilka ord hon använde...  Två minuter över åtta kom vi fram och hon lämnade bilen... Först sprang hon runt där borta vid jobbet och pratade med folk om försäkringar och skadesanering och sånt som vi inte fattar nåt av. Sedan kom hon tillbaka till bilen och då kunde inte ens hon själv neka till att hon stank! När hon satte sig i bilen för att köra hem och duscha o byta kläder var det knappt att vi stod ut med röklukten. Sedan har hon suttit vid datorn med telefonen i örat hela dagen och hon tog ingen notis alls om oss tills jag faktiskt sa ifrån på skarpen! Jag gick helt sonika fram till henne och ställde mig framför henne och skällde ut henne! Och då fattade till och med hon att det inte är någon mening med att bränna ut sig själv också. Det räcker nu! 

Koy i räddningstjänsten

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards