Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Vilken prövning!

I kväll har jag haft kvarsittning. Och jag har lyckats! Jag kan till och med skryta med att jag var en av de bästa på just detta ämne... Hmmm... Kan det vara så att min matte är en av de strängaste fröknarna då också? En av dem som delar ut flest kvarsittningar???  Nåväl, jag avlade kvällens prov i allmänlydnad med MVG på de flesta momenten, så matte var ganska nöjd med mig. Det jag tyckte var helt meningslöst var att gå en transportsträcka fram och tillbaka vid mattes sida. Vad ska det vara bra för? Det går mycket fortare att springa den sträckan och det är dessutom mycket roligare. Vilka konstiga idéer de har de där tvåbeningarna! Om det ändå bara handlar om att ta sig från punkt A till punkt B så kan man väl hellre få det överstökat lite snabbare? Kul var det i alla fall att träna den här kvällen. Min allra bästaste hundtant var med och en massa andra klubbkompisar fanns på plats, så det fanns massor att titta på. Dessutom hade matte med sig köttbullar som belöning till mig. Mer sånt matte! Det här gör vi om!

Diplomerad Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards