Alla inlägg den 3 november 2013

  

Nu har matte börjat drilla mig i olika lydnadsmoment - ja, det är en massa konstiga konster som vi ska visa upp för nån sen, om jag fattat det hela rätt. Både igår och idag har vi pysslat med att jag ska hålla i en apportbock utan att tugga, rulla den i munnen eller släppa taget. Och jag har fått en korvbit som belöning efter varje "klick". Precis som det ska vara. Matte håller i apporten i klumparna på sidorna,  räcker fram den och jag ska inte ta den förrän hon säger till. Och jag får bara ta den i pinnen i mitten, inte där hon håller. Sedan ska jag hålla fast den tills hon säger att jag får släppa. Inte alls särskilt svårt, men jag får mycket korv, så det är ganska kul.  Så I kväll när hon och husse åkte hemifrån för att käka middag borta så fortsatte jag träna själv. Hon hade glömt att lägga undan apporten och klickern och även godispåsen låg kvar på bordet när de hade åkt. Och det luktade korv... Inte bara om godispåsen. Nej, om alla grejerna. Så jag apporterade. Och jag tuggade inte alls på pinnen i mitten av apporten. Nej, jag tuggade bara bort lukten av korv från klumparna på sidorna av apporten. Och så tvättade jag rent Klickern också. Och när jag gjorde det så klickade det - och det betyder att jag får godis, så då tog jag det som var kvar i påsen. Det var väl helt OK matte? 

Klickerklok Koy

Ovido - Quiz & Flashcards