Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Tillbaka till verkligheten

Oj, vad det var länge sedan jag loggade in för att blogga! Jag ber om ursäkt till alla som säger sig ha saknat mina små uppdateringar här. Jag ska försöka bättra mig.   


Det betyder inte att det inte hänt nå´t - nej tvärt om - det har varit minst sagt fullt upp sedan sist!!! Vi har haft semester en stor del av blogguppehållet. Och sedan har vi tränat oss på att komma tillbaka till de normala rutinerna igen efter en låååång semester och det var minsann inte det lättaste! Men nu är vi nog snart tillbaka igen...


Den senaste veckan har dock inte varit riktigt som det brukar. Jag och farbror Abbe har fått vara med matte på en konferensanläggning där det var fullt av hundar och människor i varenda rum, det var bilar och burar, koppel, leksaker och godispåsar på hela området och dessutom massor av goda luktfläckar överallt i omgivningen. Det var ett riktigt eldorado av härliga, roliga upplevelser varvat med trista och tråkiga men ändå avkopplande perioder av vila på rummet eller i bilen... Matte (och alla de andra tvåbeningarna i SBK) har lyssnat på föreläsningar och lärt sig en massa nya roliga saker - och det tycker jag är bra! Hon blir så mycket roligare att ha att göra med när hon ska testa alla de nya idéerna hon har fått. En av de bästa sakerna är att hon idag har kommit på att hon ska leka med oss igen. Plötsligt har någon (Eva Bodfäldt och Tobias Gustavsson heter de visst) fått henne att inse att hennes lekar inte alltid är så där jättespännande längre efter några års tid.   TACK för det!

Matte blev inte ens sur på mig i kväll när jag fyndande tennisbollen ur torktumlaren och gömde den i sängen medan hon åt middag. Tvärt om - hon hjälpte till att leta rätt på den när hon ätit färdigt (ja, jag hade faktiskt glömt var jag lade den) och sedan fick jag springa med den ända till torktumlaren och så fick jag belöning för att lägga tillbaka den igen. (Kul med lättförtjänt godis.) Sedan har vi lekt flera nya spännande lekar, packat upp mattes väskor och vi har haft jättekul när vi sorterade tvätten. Vi har också varit ute i skogen och haft inkallningslekar med dragkamp och vi har hittat på flera nya lekar inomhus i kväll. Hoppas nu bara att mattes leklust håller i sig. Annars kräver jag att ni tar med henne på kurs igen. Förstått?

Lekledaren Koy




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards