Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Morgonstund har hund i mun

   

Godmorrrrgoooon! Visst är det härligt med en ny dag? Alla pigga och glada? Klockan är sju och ni har haft sovmorgon länge nu. 


Gäääääsp... Säger min matte och vänder sig och drar upp täcket till hakan. Men jag ser allt! Det finns en liten glipa mellan hennes öra och täcket... Om jag stoppar in nosen där kan jag komma åt och slicka henne lite på nosen. Då brukar hon vakna.  Men vad hon morrar! "Ajjjj!. Mitt hår!" Jag lade mig ju bara lite på dig. Det mesta av mig ligger tvärs över husse, ju. Det är ju ganska så smalt i den här husvagnssängen, så jag får inte riktigt plats här emellan.... Förlåt, förlåt, förlåt... Jag pussar lite till så går det nog över!   ...


Och till slut gav hon upp. Man kan inte sova med en Koy i munnen påstår hon. Nä - precis! Det är just det som jag har lärt mig och jag har nu tränat upp min teknik till fulländning för att väcka er. Än så länge har ingen lyckats sova vidare med mig i närheten om jag bestämt mig för att det är dags att gå upp.

Nu går vi ut och kollar vad det finns för nåt att upptäcka på det här stället! Vi kollar i skogen här till höger matte! Här finns en övervuxen gammal stenmur. Den vill jag gå balansgång på! 



Upptäcksresande Koy - mitt i livet



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards