Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Inge kiss i katten

Igår var matte hos veterinären med katten som har klåda på svansen. Han kom hem med rakad svans och flera mediciner men utan att de var säkra på anledningen till klådan. Så matte fick i uppgift att komma tillbaka med ett urinprov från katten.För alla er som precis som min matte aldrig ens funderat på hur det går till att ta urinprov på en katt kan vi nu berätta hur det är tänkt att fungera; man tömmer och rengör kattlådan, täcker botten med icke-absorberande bottenmaterial och så är det meningen att man ska kunna ta upp urinen med en pipett och hälla den i ett provrör som man sedan åker in med till veterinären inom två timmar. Så är det tänkt.... Låter ju inte så svårt... Så i morse stoppade matte in motorvärmarsladden i bilen, fixade kattlådan och dukade upp sin dator på avstånd, men inom synhåll från kattlådan. Så satte hon sig och jobbade. Under flera timmar satt/låg vi där och låtsades ointresserade av lådan. Jag funderade länge på vad det var med den, men så fort jag skulle kolla stoppade matte mig. Hon sa att min nos i lådan inte var önskvärd. Dessutom är katten störd av sin krage och därför finns det nu inget lock på lådan heller... Inte ens när vi gick ut på lunchpromenad passade det katten att gå dit, men under eftermiddagen ökade frekvensen besök vid lådan markant. Men utan resultat. Han tyckte uppenbart att det var jättekonstig bottensand den här gången. Till slut gav matte upp när hon konstaterade att de snart stänger kliniken så hon inte hinner dit och i morgon har vi inte tid att sitta här. Så hon bytte tillbaka till den vanliga sanden. Och vet ni vad? Inget är som väntans tider... Plötsligt händer det! :)) Väntande Koy.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards