Alla inlägg under december 2012

... Det är vad vi gör och vad vi har... Men det är nyttig träning har jag förstått. Idag satte matte på oss selar och sig själv midjebältet och så kopplade hon oss och gick på rask promenad på de nyplockade vägarna. Fort gick det och puls fick hon! I nedförsbackarna försökte hon bromsa så gott hon kunde. Det gick sådär:)) (Hon undrade själv varför hon varken hade dubbskorna eller skidor... Lite otur när hon tänkte där... )Ibland går vi ut i skogen och pulsar också. Det är också kul - men jobbigt. Mycket höga benlyft blir det och ofta väljer matte vägarna istället nu. Jag tycker dock att det är lite jobbigt när jag vill rasta. För så fort jag hoppar ut i ett dike försvinner jag helt i snön. Bara huvudet sticker opp ovanför. Och då går det bara inte... Snögubben Koy

När man är på besök hos en kompis bara en kort stund, så har man fullt sjå att hinna prova alla leksaker. Det är kul, men jobbigt. Jag är ju dessutom lite (?) av ett kontrollfreak, så jag vill ha alla sakerna på en gång. Själv. Alla leksaker. Och alla tuggben. Det är ganska svårt att springa och samla in allt man hittar, lägga det i en hög, lägga sig själv ovanpå och sedan prova en grej i taget. Men det går om man är snabb. Och det är man om man är en bordercollie. Nåja, nästan alla saker lyckades jag få tag på. Abbe hittade ett tuggben som han snodde, men det var ok tyckte jag - för då var ju han upptagen sedan... Men vår kompis blev lite upprörd när jag snodde hans bästa godisboll. Men vaddå? Han har den ju alla andra dagar! Då borde väl jag kunna få låna en stund? Är det inte det som är kamratskap? Besökshunden Koy

Min matte har fått fnatt! Hon håller på och placerar ut en massa tomtar överallt - men jag får inte röra dem. Vad ska man då ha dem till? OK, jag kan förstå att de hon ställt på bordet med ljus i inte var till mig, men de där andra, med stickad mössa och långt skägg var ju jättekul! De vill jag ha! Matte ställde dem jättehögt upp, men hon hade inte tänkt på hur låååång en bordercollie kan bli... :) Nu vet hon! Den här tomten kommer snart att titta på verkstaden inifrån för att genomgå en uppfräschning. Och kanske hinner matte fixa en ny dörrkrans också. Den gamla tog ju slut förra året... Verkstadsarbetaren Koy

Ovido - Quiz & Flashcards