Alla inlägg den 4 februari 2013

Det är söndag kväll och matte och husse har intagit ryggläge i varsin soffa. TV:n står på och de tittar på nå´t som heter Så ska det låta. Jag ligger på golvet och håller på och somnar när jag plötsligt hör ett konstigt ljud.... "Allting kan gå i tu, men mitt hjärta kan gå i tuuuusen bitar..." vad är detta? Min matte är i nöd! K(om)-O(ch)-Y(elp)- Alarmering rycker ut... I ett enda långt språng når jag fram till soffan och landar ovanpå henne - och jag lugnar henne genast med tusen pussar i ansiktet.... sköööönt hon slutade låta konstigt och skrattar nu hejdlöst istället.    Och husse skrattar också. Vad skönt! Jag som trodde hon höll på att dö eller nå´t. Så där konstigt brukar inte min matte låta...klart man blir orolig!

Livräddaren Koy



Ovido - Quiz & Flashcards