Alla inlägg den 30 mars 2013

Hurra! Äntligen!!! Idag fick jag träffa några såna där lockiga tanter igen! Det var jättekul! Jag gick långsamt och fint fram emot dem, jag lade mig när matte sa till och så var jag snabbt uppe igen... Lite för snabbt tyckte matte - men vad då? Hur tänker hon? Ska jag ligga stilla i hagen och bara låta dem gå? När jag nu äntligen fått träffa dem??? Nej, jag hängde på! Jag fick prova att springa runt dem och hämta in dem också. Jättekul! De gör som jag vill! Häftigt!!! Nu när vi kommit hem är jag rätt trött och hungrig kan jag erkänna. Så jag ställde mig och stampade i matskålen, högt och tydligt. Men det är rätt dålig service på det här stället. Det tog en himla tid innan personalen vaknade upp. De påstod att de skulle äta färdigt själva först - är inte det himla oförskämt? Men, tålmodig som jag är accepterar jag och väntar snällt tills min matte kommer och ger mig mat. Och då när min skål står där på golvet och väntar, välfylld och klar, då lägger jag mig ner bredvid den. Man ska inte stressa har jag hört! Det kan leda till att man får ont i magen och det vill man ju inte, eller hur? Men nu har jag ätit och är mätt och belåten. Tack för det! Nu tar vi kväll! Tacksam Koy

Nu börjar det sina i bollhavet... Matte har snart garnerat hela skogen med våra bollar och nu börjar hon fundera på om hon ska köpa nya eller försöka få ner de som pryder granar och tallar. Så idag tog hon med sig en vanlig tennisboll ut i skogen - en som med 99% säkerhet inte kan fastna i ett träd alltså. Och så försökte hon kasta prick på en boll högt upp i en tall... Men jag har väl sagt att hon inte är nå't vidare på det här?   Hur tror ni att det gick? Jo vi fick mycket motion när vi fick springa och hämta bollen åt henne efter varje kast, men några fler bollar blev det inte att ta med sig hem. Men jag förstår egentligen inte alls vad det är för fel på tennisbollar. Jag tycker att de är kul. Matte säger ju att hon inte gillar att ha blöta bollar i fickorna på sin jacka - och då är väl allting bra då? Jag tycker inte heller att bollen ska vara i fickan, då är den ju inget kul   .

Bollkillen Koy

Ovido - Quiz & Flashcards