Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

I'm a wonnabee!

jag skulle vilja... Men jag vågar inte riktigt... Det är ett problem! Farbror Abbe som inte är särskilt tuff i vanliga fall vågar ju... och jag försöker och försöker men jag lyckas inte riktigt komma över att jag tycker att det är läskigt. Jag skulle vilja vara mindre lik min matte och mer lik en labrador! Ja, labradorer bryr sig minsann inte om att det är kallt om magen när de ska bada. Men det gör min matte. Och det gör jag. "Sådan herre sådan hund" säger de ju, men varför gäller det i så fall inte labradorer? Vi har ju faktiskt samma matte. 


Nu har jag tillbringat ännu en dag av mitt liv stående på en sten i vattnet och då och då - i ren frustration - skäller jag till för att få lite uppmärksamhet och coaching så jag vågar mig på att simma en bit. Matte påstår att jag uppför mig som ett litet barn som hela tiden vill ha föräldrarnas uppmärksamhet och bekräftelse under sina försök att övervinna rädsla och osäkerhet i simträningen. 


Så matte har suttit där bredvid mig och gett mig beröm och glada tillrop och jag har vågat simma lite fram och tillbaka, men varje gång jag ska gå i på nytt tar det stopp när det kommer till att blöta ner magen... Hua!! 

Jag gillar i alla fall applåderna som matte ger mig varje gång jag simmar och jag gillar också att vårt sommarbarn som är en ännu värre badkruka än jag ser upp till mig och ger mig beundrande blickar när jag kliver upp med vattnet rinnande ur hela pälsen. 


Matte säger också att det finns en fördel med att jag tränar upp mitt balanssinne när jag står sådär på en sten. så mina sjöben är nu ganska välutvecklade och jag kan utan att trilla ta mig upp och ner från båten själv och jag är väldigt duktig på att hoppa från sten till sten när det är nödvändigt. Jag klarar dessutom att hålla balansen riktigt länge med alla fyra tassarna på en liten såphal sten under vattnet. Bara jag inte blir blöt om magen! 

Balanskonstnären Koy




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards