Alla inlägg den 18 april 2013

Idag firar jag min födelsedag. Jag fyller två år och jag har fått tillbaka vårt vattenland igen! Det bara regnar och regnar och det svämmar över i vår skog. Även om jag inte är jätteförtjust i att bada, så är det ju kul att plaska i pölar, så visst, det är ju helt OK! Så länge jag bottnar.


Idag lekte vi i skogen igen. Vi lekte en inkallningslek; matte gömmer sig bakom en trädstam eller nåt och sträcker ut handen - det är en inkallningssignal - och då gäller det att springa fort fram och sätta nosen i hennes handflata. Den som kommer först får en belöning. När jag kom först kastade matte iväg bollen som en belöning och vi sprang båda två i kapp för att komma först och ta den. Bollen flög högt över våra huvuden, mellan en massa trädstammar och så ... "Plums"... Så försvann den...oj vad vi letade! Med nosarna över vattnet sökte vi av och Abbe dök ner med hela huvudet flera gånger, men det var jättesvårt att hitta nåt där nere i blåbärsriset.... (Han ser rätt kul ut när han dyker ner med hela huvudet och så blåser han ut luft hela tiden så det bubblar runt huvudet på honom  ) Vi letade och letade... Till slut fick matte lov att komma och hjälpa oss och med en pinne peta upp snöret till ytan, så vi fick lite vittring att gå på. Då hittade vi den och fick tag på varsin ände och så startade en ny lek - en dragkamp med vatten upp till knäna :) Om det ska hålla på så här kommer vi snart att gå under benämningen blötdjur... Submarine Koy


Igår fick vi vara med husse på jobbet för matte jobbade lång dag. Husse har en verkstad där det finns en himla massa saker. Eftersom det finns en massa farliga grejer också brukar vi få vara på kontoret medan husse jobbar. Igår sa inte husse någonting om vad vi skulle göra utan han bara gick och satte igång och jobbade. Så jag hitta på lite själv... Jag hjälpte till att packa upp lite grejer som låg kvar i en kartong efter leverans. Sånt som ska läggas upp på hyllor när man har tid. Det var lite plastsaker och gummiringar som låg i små påsar med etiketter på. De plockade jag upp ur påsarna och så lade jag dem i olika högar på golvet. När husse kom in för att hämta nåt suckade han tungt. Men han insåg att det var han som inte förklarat tillräckligt bra... Jag kunde ju inte veta att grejerna skulle ha påsen kvar för att man ska veta vilken som är vilken.... Ska det va så här så får han faktiskt klara sig själv! Praktikanten Koy

Ovido - Quiz & Flashcards