Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

Vilken härlig dag!

Vilken underbar morgon! Lagom kallt och vit snö som täcker marken och alla geggiga pölar och jag har fått springa lös i skogen tillsammans med farbror Abbe på vår morgonpromenad.   Jag hade så mycket spring i benen och nu har jag sträckt ut i stora cirklar runt matte och Abbe i bästa vallhundsstil, tränat på snabba, explosiva inkallningar och lekt med bollen. Härligt!

Vi har också fått köra lite snösök och letat saker i snön. Det är svårare än att leta saker i vanliga fall, men eftersom det inte är så himla mycket snö ännu så funkade det jättebra. Svårast är faktiskt inte att hitta sakerna utan att förmå sig till att springa raka vägen till matte med det upphittade fyndet och sätta sig bredvid henne och lämna ifrån sig grejen. Det behöver vi träna mer på säger matte - men på den punkten är vi inte helt överens...

Vi avslutade skogsrundan med lite springlek a la Abbe. Han springer jättefort mot matte och hon kastar bollen så han får hämta den. Det är en av de roligaste lekarna han vet och jag brukar lägga mig i bakhåll och springa fram och sno bollen för hoonom ibland. Det är en av de roligaste lekarna jag vet...   Så när jag såg att han började med den leken sprang jag iväg till en av mina "bakhållsgropar". En där de knappt kan se mig när jag lagt mig. Och jag slänger mig ner... KRACK! lät det när den snötäckta isen brast under mig... HUA Så kallt det var! Vem f...har hällt kallt vatten i min grop???  Matte och Abbe skrattade elakt åt mig där jag låg och försökte lyfta upp magen över vattnet och låtsas som om ingenting hade hänt... Jag tror till och med att de drog ut på det hela lite längre än nödvändigt bara för det.

Vinterbadaren Koy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards