Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Nattamat

Min människa är jättekonstig. Hon har för sig att det är bråttom med att komma och äta när maten serveras och hon ger sig inte. Ändå har jag nästan aldrig kommit direkt när hon sagt till. Jag kommer när det passar mig! Men vi är som sagt inte överens. Så när matte ställt maten på min plats brukar jag gå iväg åt andra hållet och lägga mig ner. Om jag är riktigt hungrig går jag dit och äter så fort hon gått därifrån, men det är väldigt sällan så. Oftast går matte tillbaka efter fem minuter och tar undan skålen. Då orkar hon inte passa farbror Abbe längre, för han snor oftast min mat om den står obevakad. Hon brukar lyfta upp den högt upp och långt in på köksbänken. Vad hon inte tänkt på är hur himla opraktiskt det är för mig att komma åt maten, när jag väl vill äta. Det tycker jag är dåligt! Det har resulterat i att jag nu två nätter i rad har fått lov att stå och balansera på en stol för att nå upp på köksbänken och kunna nå matskålen. Men, men... Det klassas nog som balansträning det här också och belönad blir man ju till slut i alla fall. ;)

Koy Klättermus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards