Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Trea igår!

Nu är jag på G... Ja, att bli en stjärna alltså! Jag och matte tävlade Agility igår igen och den här gången gick det riktigt bra! Vi fick till och med poäng! I första loppet som var agility fick jag fem fel, men vi kom på en tredje plats i resultatlistan för det gick fort... Riktigt fort! Trots att jag fick lov att göra om slalomet hade vi snabbaste tiden runt banan. Det ni! I nästa lopp som var ett hopplopp så fick vi ihop femton fel och en tolfteplacering. Tredje loppet var ett kanonlopp, men det gick lite för fort på ett ställe, så det blev en disk. Hon har det inte så lätt att hinna med i mitt tempo kan vi ju säga. Men OJ så nöjd min matte är med mig Idag! Hon kan inte nog berömma mig för att jag inte hittade på några egna initiativ alls på banan idag. Rätt på första! Det är det hon hela tiden har tjatat om alltså?? "Kan du fortsätta så här så vi ska anmäla oss till några fler tävlingar " frågade hon när vi åkte hem. 

Som vanligt är det ju svårt att lova nåt, men är det villkoret för att bli anmälda till flera tävlingar, så visst! Jag lovar att göra det nån gång ibland i alla fall;) Det är faktiskt ganska trevligt med så mycket beröm och så fick jag både en leksak och en godispåse med mig hem idag. Rosetten får matte behålla. 

Högt prisad Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards