Alla inlägg den 16 november 2014

När matte kastat en snörboll som belöning för snabbt tempo i inkallningen kan man fånga bollen i luften och köra ett eget race med den. Det är kul! Jag tog tag i snöret och slängde bollen runt, runt runt och det blev en himla schwung i den... så när jag släppte snöret flög den iväg riktigt långt! Kul! Jag sprang dit och hämta de den och gjorde om det igen... schwish, schwish... och så släppte jag... bollen flyyyger låååångt... och så... plums! Mitt i en stor, djup vattenpöl landade den! Och jag som inte gillar att bada... och framförallt inte i november! Det är ju s-k-i-t-kallt! Nu är goda råd dyra! Jag tänker så det knakar medan jag springer runt pölen och markerar tydligt var det är... och då kommer jag på det! Jag har ju en insatsstyrka att kalla in! Sagt och gjort - jag kallar på min specialstyrka insats-labben, farbror Abbe. Två korta uppfordrande skall och min tydliga markering av platsen gör att Abbe genast fattar. Han kommer springande och slänger sig i. Han vädrar och han dyker! BINGO!!!! Han kommer upp igen med snörbollen i munnen!!!

Bästaste farbror Abbe!   Han kommer upp med vattnet rinnande ur pälsen och så stannar och släpper bollen han för att skaka sig... Och vet ni vad? När han har skakat sig är både bollen och jag borta!!!   Hihihi.... visst var det kul???!!!  

Retstickan Koy

  

Ovido - Quiz & Flashcards