Alla inlägg den 13 mars 2014

Matte står i köket och lagar mat. Abbe står bredvid och coachar. Matte skär grönsaker. Abbe står bredvid och kollar. Matte slinter och en bit far iväg ner på golvet. Abbe far iväg och fångar biten innan den når golvet. Han är som blixtens broder och han hugger blomkålsbiten och slukar tre fjärdedelar i ett nafs. Blixten själv (jag alltså) ligger i soffan och sover när detta händer. I egenskap av mindre matintresserad så var jag inte helt med, det ska erkännas - men jag vaknade och då slänger jag mig fram för att försöka få en del av bytet. Men oj, vad lurad jag blev.... En pytteliten bit kom jag över, men den var inte ens god! Ha, ha, ha...den här gången drog jag vinstlotten;). 


Så det dags för kvällspromenad. Plötsligt hittar jag ett fynd! Ett märgben modell större! Undrar hur det hamnat i diket på promenadslingan? Kanske är det den stora balla rottiskillen som tappat det? Elle den gamla Mastiffgubben? Strunt samma! Nu är det mitt! Det var jag som hittade det! Stolt som en tupp bär jag det hela vägen hem och farbror Abbe kan se sig i stjärnorna efter att komma i närheten ens... Det ska jag se till! 

Benknäckaren Koy

Ovido - Quiz & Flashcards