Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

..Men det skiter jag i!

Det är vår! Har ni märkt det? 

Det är jätteskönt och matte tycker att det är mycket roligare att gå ut med oss på lunchen än när det är vinter och snöslask. Idag var det hyfsat väder fortfarande när vi gick ut. Det var jag, farbror Abbe och så våran lille kompis Emil som var med. Vi gick och luktade och pinkade längs gångvägen i godan ro när vi fick möten med några andra små fyrbeningar. De var lite kaxiga, och Emil svarde upp, men jag orkade inte bry mig..Matte väste som vanligt varnande mot Emil (och mig) men berömde präktige farbror Abbe... Nåja.. Vi gick vidare utan konfrontationer. Vi luktade, strosade och snusade runt. Efter ett tag tyckte matte att jag skulle ta och göra vad jag förväntas göra på en rastrunda. Alltså kopplade hon loss mig och beordrade mig att gå upp i skogsdungen bredvid stigen och rasta. Visst. Jag sprang upp bland träden och letade upp ett bra ställe, hukar mig och är på väg... När två kaniner springer upp precis bredvid mig. Förmodligen oroliga att jag ska göra det rakt på deras bo. Gissa om jag kom av mig? Var sjutton kom de ifrån? Varför hade jag inte sett dem? Men nu när jag började nosa runt kände jag ju att det stinker kanin! Är det fler här? Har de lämnat några småungar också?? Nu ropar matte... Jag hör... Men jag vill inte... 


Okej då! Ja, matte - jag är här! "Gå och gör vad du ska" säger hon och jag springer tillbaka upp i backen... Och då fångas jag av kaninlukten igen... "Nej!" Hojtar hon - "gör vad du ska!" Jamen - det är ju precis det jag gör! Jag kollar läget här!! Jag förstår vad du säger... Att jag ska skita i allt! Men det skiter jag i! 

Skitungen Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards