Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Frisk - Ja. Men knappast religiös!

Gammal är han ju förvisso, men så mycket mer troende har han nog inte blivit ännu. Nu när han inte längre får medicin börjar han bli sig lik igen - och faktiskt ännu värre! Vi undrar fortfarande vad det var medicinmannen blandade ihop för nå´t egentligen. Han var snäll, kelig och go under tre veckors tid - lagom över julhelgerna.... och något urinprov lyckades vi inte få de dagar som mottagningen varit öppen. Men frisk blev han ju i alla fall, vår KF.

Jag är dock inte helt nöjd... I morse när jag hade ätit frukost och skulle lämna köket blev jag stoppad av en vit luddtuss som gjorde utfall mot mig. Han satt under en stol och smög och när jag tänkte passera kom attacken... Han sprang fram och slog mot min nos med båda framtassarna! Vilken tur att de passade på att klippa klorna på honom när han vara hos veterinären...  

Men matte! Ska det vara så här??? Jag törs inte passera när han är på det där humöret! Hur ska jag göra nu då matte?

Villrådig Koy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards