Alla inlägg den 1 december 2013

Nu har de börjat pynta... Igår kom det upp en stjärna i ett fönster och några ljusstakar plockas fram. Och andra gardiner hänger hon upp också.  Det är tydligen så att man ska plocka fram en massa saker nu. Är det så? Jag kan hjälpa till!!! Den leken gillar jag. Jag hämtar min fleesfläta! Var ska vi hänga den? Och den här bollen som jag hittade - den kan vi väl ta fram? Var jag hittade den? I torktumlaren! Jodå, jag vågar visst stoppa in huvudet i den, det var ju jättelänge sedan som jag inte vågade prova det.... Och det var faktiskt du som visade mig det! Det kommer du väl ihåg, matte?  Jag har gjort ett litet hål i den också så du kan sätta ett snöre i den. Bra va? Vaddå trasig? Det kommer att bli jättefint! Prova får du se! 

Pysslig Koy

Liiite tråkigt är det allt. Matte är förkyld och hängig, husse är förkyld men bättre och farbror Abbe har ont i artrosen - tror vi. Hur som helst är han ganska låg. Och på morgonpromenaden igår så halkade matte på det isiga berget så hon har ont i kroppen. Så jag har tråkigt. Tur att husse frös igår och plockade in en hel korg med tuggpinnar som han ställde bredvid spisen. Så i natt har jag i alla fall kunnat pyssla med att göra flis. Det är sånt som är bra till att tända med... man måste bara sopa ihop det först från golvet ... Det är väl bra? Eller???

Flisskaparen Koy

Ovido - Quiz & Flashcards