Alla inlägg den 8 december 2013

Nu känner jag mig lurad! Usch! Sååå fräckt! Jag undrar om det är den där Sven...??? De sa att han skulle komma med snö och stormar. Men vi märkte inte så mycket av honom faktiskt. Någon centimeter snö är ju inte så mycket att snacka om, och någon storm har vi inte sett, men visst har det blåst.... Och idag var våra lockiga tanter borta när matte och jag kom ner till hagen. Bara borta! Jag kollade flera gånger och matte lät mig springa lös inne i hagen medan hon städade undan för vintern. Jag sprang faktiskt tvärs över hela hagen och kollade för säkerhets skull, så det inte hade hänt nåt. Man vet ju aldrig, men sedan satte jag igång och fundera över vart de tagit vägen och jag konstaterade att det varit några här och hämtat våra tanter. Det luktade av främmande människor och hundar och spåren ledde från hagen och så tog de plötsligt tvärt slut... Hmmm. Jättekonstigt... Och så trist. När jag hade tänkt mig att få valla lite. Men, men... Jag kanske får träffa dem igen, någon dag. Hoppas att de inte blev fast hos Sven utan att de kan få det varmt och skönt i vinter istället. 

Snopen Koy

Igår var matte borta på någon stor tillställning. Nåt de kallar för mässa. Och hon kom hem med en massa kassar med olika saker i. Den jag tyckte var intressantast var den med träningsgodis och en med leksaker i. Husse suckade tungt och frågade om vi verkligen inte redan hade tillräckligt med hundleksaker... Att han aldrig kan hålla tyst! Det kan aldrig bli för många leksaker!!! Men matte förklarade att allt inte var till hundarna utan att det kanske är någon annan som är intresserad av kramgoa mjukdjur ... Hmmm. Hur tänker hon nu???? Nåja... vi får väl se...  

Och redan nu på morgonen visade det sig att både matte och husse har rätt. Periodvis har vi jättemånga leksaker och behöver ingenting extra, men så är vi ute med matte i skogen... och då kan det snabbt bli ett ändrat läge. Hon har nämligen en fantastisk förmåga att lyckas kasta upp leksaker i träden - och få dem att hänga kvar där. Värsta julpyntarförmågan! Och visst blev det rätt snyggt med en kong högt upp i en vinterskrudad björk. Och då är det är ju tur att hon har reservgrejer att ta till. För det är ju inte helt säkert att det är vi som kommer först den dagen de har blåst ner igen...

Leksugen Koy


Ovido - Quiz & Flashcards