Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Skadedjur

Jag har fått kli i skinnet. Det är inget kul alls! Inte nog att det kliar - de ska hålla på hela tiden och fixa och dona för att ta reda på varför det kliar. Det är tack och lov inte skabb. Och det är inte loppor eller löss. Nu tror de att det kan vara små bakterier som fått fäste i samband med att jag fått ett sår. Men frågan är om jag fick ett sår av att klia, eller om jag kliade för att jag fick ett sår? Det innebär en massa badande. Varenda dag ska jag schamponeras och för att jag då inte ska torka ut och klia mig ännu mer så måste jag också balsameras. Ja - på pälsen alltså. Ja, jisses som de håller på!!!


Inte nog med det, så är jag ett skadedjur också. Det var en dag här i veckan när matte tagit sig lite sovmorgon som jag hoppade upp i sängen för att ha lite morgonmys. Jag kröp in tätt bredvid henne och råkade slänga fram ena tassen mot hennes ansikte samtidigt som hon vaknade och öppnade ögonen. Med ena tassen träffade jag henne rakt i ögat.   OJ! Förlåt!!! Det var inte meningen ju! Förlåt, förlåt.... Men hon bara for upp ur sängen och ville inte alls kramas mer. Det gjorde tydligen himla ont för hon var väldigt grinig.   Det visade sig sedan att det blivit sår på hornhinnan och hon kunde inte köra bil eller göra nå´t med oss på flera dagar. Ett riktigt blindstyre blev hon av den smällen.  Men nu är det på väg att läka och jag tycker att det kliar mindre på mig nu också, så jag hoppas att vi är på gång och kan börja träna och leka mer snart igen.

Välsanerad Koy






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards