Alla inlägg den 9 oktober 2012

Idag har vi varit på kurs igen. Vallkurs. Jag skulle hämta in fåren till matte, vilket jag skötte mycket bra. Sedan skulle vi fösa fåren framför oss genom en grind. Det gick också jättebra. Men sedan skulle vi driva dem över hagen och genom en grind längre bort. Matte gick före, sedan fåren och sist jag. Och nu var det noga med lydnaden igen. Enligt matte. Varje gång hon sa "ligg" så lade jag mig ner, men hon hann inte alltid med att komma med en ny order innan jag var igång och jobbade igen. Då blev hon grinig och hojtade att jag skulle ligga. Men! Fåren går ju sin väg! Då måste jag ju få stoppa dem? Hur kan det då vara viktigare att lyda order än att se till att rädda situationen? Nä... Nu är vi inte överens matte! Om du inte kan hantera situationen utan att tappa fåren så kan du väl inte skälla på mig när jag fixar det. Även om jag inte gjorde som du sa..? Eller? Du tror väl inte att du kan det här bättre än en vallhund??? Uppstudsig Koy

Ovido - Quiz & Flashcards