Alla inlägg den 26 oktober 2012

Idag har vi varit hos fåren igen, för första gången på en vecka. Oj så kul det var! Jag höll på att krypa ur pälsen redan när matte parkerade bilen. Sedan ställde hon krav på att vi skulle ta det lugnt på väg fram till tackorna också. Men sen började vi! Härligt att få utlopp för sin energi igen! Jag sprang i stora härliga slag runt fårflocken. Och sedan låg jag still.... Så fick jag ett nytt kommando... Och sedan ligga still och vänta... Jag fick fösa, driva och göra några hämt. När det hände var jag mitt i hagen och låg och väntade på en ny order. Tackorna var på väg mot nedre delen av hagen och matte skickade mig till vänster, till nedre hörnan av hagen. Då kom de... Två långbenta tanter med vita rumpor hoppade över staketet i övre delen av hagen.Vänta nu! Hold it!!! Freeze!!! Tackorna stannade upp och stirrade. Jag stannade och stirrade. Matte stannade upp och stirrade. Och rådjuren stirrade på oss... Så tittade de på varandra och så sneddade de över hagen och hoppade ut igen - sprang tvärs över hästhagen bredvid och försvann... OK! Vi fortsätter där vi slutade... Vänster... Höger... Fram... ... Nu ligger jag i mattes knä i soffan här hemma och pausar... I morgon hoppas jag få valla lite igen...Paus-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards