Alla inlägg den 10 oktober 2012

Finns det nå'n som vill ha en katt? Jag har en här som jag kan tänka mig att bli av med. Kostar gratis... Han är gammal - typ 12 år eller så, tjock, dryg och lurvig. Och väldigt självgod. Dessutom är han utrustad med mängder av tänder och klor och tack vare dem går han under benämningen KF (läs kattfan) där hemma. Framförallt när det är dags att borsta pälsen, plocka fästingar eller tvätta ett sår. Då är han fullständigt galen...Och då är till och med matte less på honom. Som de flesta av er vet är jag en vallhund. Och vallhundar vallar. Allt som kan vallas. Men det är matte och jag inte helt överens om. Hon påstår att de enda som ska vallas är fårskallar - och det är tolkningen av detta vi inte är överens om. Jag räknar in katter i den skaran också. Och då kan min matte bli jättearg. Idag skällde hon ut mig ordentligt när jag tog ett varv runt köksbodrdet och då passade han på, KF... Han satt under matbordet och smålog åt mig och slog efter mig. Och så retades han rejält med mig när jag var tvungen att ligga stilla på min madrass och glo. Grrrr... Så irriterande... Jag kan bara inte låta bli... Jag bara måsssste ta honom... Det är bara så! Nu satsar jag... Kamikaze Koy

Ovido - Quiz & Flashcards