Alla inlägg den 10 november 2012

Varför får inte jag vara på matbordet när Knas får det? Hans chanser att komma över smulorna efter er tvåbeningar ökar ju otroligt mycket bara för det! Dessutom får han sitta i knät mycket oftare än jag... Usch så orättvist!!! Han har tagit för vana att "ligga och sova" på strategiska platser i närheten när matte och husse äter (då får han inte vara med). Konstigt nog vaknar han alltid direkt när de lägger ner besticken och är på väg att plocka undan. Trots att både Abbe och jag står beredda bredvid brukar han hinna först fram och ockupera mattes knä innan hon hinner resa sig. Där sätter han sig demonstrativt och tittar ner på mig samtidigt som han spinner och smörar för matte! Åh så avundsjuk jag blir! Varför får jag inte jaga iväg honom? Det är ju MIN matte! Och MIN husse också! Det bästa vore om jag fick bestämma här hemma! då skulle det bli ordning och reda! MIN ordning! Kontrollfreaket Koy

Ovido - Quiz & Flashcards