Alla inlägg den 7 september 2012

Hon kastar som en kratta ibland. Nu slängde hon snörbollen in bland granar och tallar bredvid stigen. Och farbror Abbe har inte alltid tid att kolla, han bara springer dit han tror att den ska landa. Sedan står han där och ser sig förvirrat omkring och ber matte om hjälp. Då brukar hon berätta om han ska gå höger, vänster eller längre ut... Själv ligger jag still och kollar var den hamnar och sen springer jag dit och hämtar. Men idag hittade ingen av oss bollen. Till slut kom matte för att hjälpa oss, eftersom hon visste var den var. Trodde hon. Men inte då. Hon bad Abbe att leta där hon trodde att den var, eftersom han är så duktig på att hitta saker. Men ingen brydde sig om vad jag gjorde. Och här står jag och pekar och visar att den hänger högt upp i ett träd bakom ryggen på henne. Till slut står jag på bakbenen och hoppar för att få henne att fatta! Hallå! Hur svårt kan det va? Nu får du fixa ner den här och lära dig att kasta bättre matte! Spejaren Koy

Ovido - Quiz & Flashcards