Alla inlägg den 15 september 2012

Idag har jag hjälpt till i trädgården. Jag har gödslat lite med guld. Det är alltså guldvatten utan vatten. Måste väl vara mycket mer effektivt? Och så har jag grävt och luckrat upp jorden. Och dragit bort några stora rabarberlika växter som stod i vägen. Det var en rätt kul dragkamp för de satt hyfsat hårt... Men jag vann... Det här gjorde jag medan matte städade bilen och husse höll på med grusgången. Men när jag satte igång med schaktjobb runt trädgårdsbordet blev de lite sura. De ville inte ha några tunnlar där sa de.... Okej då... Vad hittar man på då? Jag går runt och kollar lite... Hmm... Undrar varför det sitter en pinne i den här blomkrukan? Den måste hamnat fel... Det är ju klätterväxter hon har planterat. Inte pinnar... Undrar om jag kan dra bort den. Men växten sitter ju fastsnurrad så det är inte helt enkelt det här.... Hmmm... Nä, nu hojtar hon igen. Vad är det nu då? Ska du ha nå'n hjälp eller inte? Inte??? Nä, nä... Otack är allt man får! Trädgårdsmästare Koy

Ovido - Quiz & Flashcards