Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Julmys och tantsnusk

I kväll var en spännande och ovanlig kväll. Inte nog med att vi kom iväg sent från jobbet så det blev en fartfylld hemresa, det blev en väldigt kort mellanlandning hemma också innan vi for vidare ner till klubben för att vara med på Julmys. Först fick jag inte vara med, utan matte tog bara med farbror Abbe in när hon skulle käka skinkmackan. Undrar hur hon tänkte då.....? Det är ju ganska stor chans att bli av med maten när han finns med... Men sedan kom hon ut och hämtade mig, så fick Abbe sitta i bilen istället. Och oj vad många det var som var där! Både två- och fyrbenta! Och min favvotant var också där!!! Hon har alltid varit så himla snäll och kul att leka med, ända sedan jag var liten! Men idag var hon faktiskt lite konstig. Jag har aldrig träffat en tant som uppför sig så här! Hon tyckte att jag skulle ligga still så hon kunde pussa mig ohämmat och oavbrutet. Så fort jag rörde mig för att busa lite, eller för att pussa tillbaka så skällde hon på mig. När jag var still blev jag totalt upphånglad. Slickad i hela ansiktet! Av en tant! Och det var inte lite heller! Och ingen kom till min hjälp... De bara skrattade och tyckte att vi var "sååå söta". Söta! jo, jo! Blöt i hela fejan! Och inget törs man ju säga heller... Hon är ju trots allt väldigt snäll - även om jag tycker att det är lite överdrivet. Nu förstår jag faktiskt vad matte menar med att de är lite speciella de där flatcoated typerna. De har en tendens till att överdriva. Men det är tur att de är så snälla;). 

Sönderpussad Koy



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards