Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Livet är en fest!

  

  

Ja, åtminstone den sista veckan har det bara varit en massa kalas och bjudningar hela tiden. Himla kul och massor av god mat har vi blivit bjudna på. Och vi blir bara bättre och bättre på att uppvakta värdfolket och be om att få hjälpa till med disken. Och det är väldigt få som kan motstå dessa erbjudanden, faktiskt. På det sättet tycker jag att det är bättre när vi blir bortbjuden än när vi är hemma. Det är också himla mycket roligare att leka med andras saker än med våra egna. Men ibland är det svårt att hinna med allt kul. I går kväll till exempel, då fanns det så många fina pipleksaker att prova och en massa annat spännande också, så även om jag stoppade munnen full med grejer så fanns det fler... Och eftersom jag inte hittade ordentligt var jag tvungen att springa runt och leta efter bra gömställen så ingen annan skulle komma på att ta sakerna före mig... Det svåraste var egntligen att gömma grejerna för husets egen hund. Hon hittade ju överallt. Men hon var inte lika intresserad av sakerna som jag var. Hon var mer intresserad av att få ha sin flock i fred så hon lät mig hålla på med sakerna ganska ostört. Ända tills jag satt och gullande med hennes matte en stund. Då blev det fart minsann! Då sprang hon och hämtade en av de finaste pipisarna och så kom hon och retades med den i munnen. Och jag kunde ju inte låta bli... Så jag sprang efter henne... Men oj, så lurad jag blev! Då släppte hon grejen och sprang till sin matte istället! Vilket fult trick!!!


Nu ska vi snart iväg på nästa fest. Långt ut på landet ska vi åka och hälsa på flera hundkompisar och åtminstone en som är lika fint svartvit som jag. Det ska bli jätteroligt! Gott nytt år önskar vi till alla våra vänner och bekanta! 

Festprissen Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards