Alla inlägg den 13 juli 2013

... på en sjögräsbevuxen sten i vattnet. Det krävs en del koncentration för att hålla sig kvar, men jag har klarat det i snart en halvtimme nu. Och så kallar de mig för badkruka! Mig!? Matte och husse har inte ens klivit ner i vattnet ännu - trots att det är jättevarmt. Men farbror Abbe han simmar och simmar. Fram och tillbaka. Med och utan saker. Han tar vad han får och han simmar på allt som flyter - och lite till... Men jag, jag håller på och tränar upp mina sjöben. Det säger de att det är bra att ha när man ska segla. Och idag har vi börjat. Jag har försökt att hålla mig kvar i sittbrunnen, trots att det lutar och gungar. Och sedan har jag försökt att knalla runt på hala stenar i vattenbrynet. Det är inte heller lätt. Men jag jobbar på det... Så här på kvällskvisten har matte tagit fram de stora handdukarna och gnuggat oss ordentligt för att vi ska få komma ner i ruffen och sova. Abbe har ju redan sin stickkoj som han alltid ockuperar, och i år har jag blivit tilldelad en del av dubbelkojen. Det var helt OK tycker jag. Bara att breda ut sig! Natti natti från Koj-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards