Alla inlägg den 19 juli 2013

Jag vill ha kontroll! Inte så konstigt - jag är ju en Bordercollie. Min matte vill också ha kontroll, men hon är ingen BC utan en helt vanlig tvåbening. Ibland blir det lite jobbigt när vi båda två vill ha koll på läget, men på olika sätt. För båda två anser vi oss veta bäst. Idag blev det lite konstigt när vi skulle kasta loss från ön vi låg på och det blåste rätt kraftigt från sidan. Matte satte på mig flytvästen och sade åt mig att stanna i sittbrunnen medan hon själv försvann upp på däck. Detta gillar jag inte alls! Det kan ju hända en massa saker där uppe som jag inte ser. Jag höll mig riktigt länge och stannade kvar, men när husse också gick upp på däck för att hjälpa till kunde jag inte hålla mig längre... Jag smög efter... Där uppe var det bråttom att komma iväg för att vi inte skulle driva upp på nåt grund. Dessutom var det halt och gungigt. Men jag anmälde mig tappert för tjänstgöring. Men vilken otacksamhet jag möttes av! Matte påstod att jag skulle gå tillbaka ner i sittbrunnen för att inte vara i vägen. Och så var hon orolig att jag skulle halka i sjön. Det var det fräckaste! Jag har ju koll! När husse drog upp ankaret och styrde bort från alla grynnor och alla tampar var hoplindare och nedlagda igen kände jag mig nöjd. Det är en ganska väl fungerande besättning på den här båten. Men matte hade synpunkter... Hon påstår att vi måste träna mer på att matrosen ska stanna på sin post, tills ny order har getts. Hmmm. Undrar vad hon menar med det... Vem är den där Matrosen? Undrande Koy

Ovido - Quiz & Flashcards