Alla inlägg den 3 augusti 2013

Idag har matte provat sina vingar. De bar inte! Hon föll som en fura. Rakt ner i berget. Krasch, bom, Bang. aj som F... Osv... Blodet droppar... Och hon är grinig... Sånt som händer. Ibland, men ändå ganska sällan... Själv har jag bara missat land när jag hoppade från båten. Men jag hade flytväst så det gjorde inte så mycket... Jag fick simma ganska långt för att kunna komma upp, men det var bara kul. Jag borde kanske haft flygväst förstås, men... ;) Kan inte jag få prova igen? Om jag springer på och av båten flera gånger så kanske det händer igen? Det kan jag väl få? Det är ju rätt spännande. Snälla! Provflygare Koy.

I går hade vi lite nya utmaningar att tackla. Vi höll på att bli kvar på en ö, jag matte och Abbe, medan husse var ombord på båten. Vi hade lagt till på en jättefin ö och det var varmt och soligt. Jag och Abbe badade och matte började fundera på om hon också skulle bada när vinden vände och det började bli lite hårdare vindbyar. Det blåste fortfarande inte så mycket, men tillräckligt för att inte vara lika varmt längre. Och så kom det svall från en båt som gick förbi och då slog kölen i en sten. Husse gick ombord för att fixa. Och han fixade och fixade, men det blev inte riktigt bra. Med den här vinden slog vi i stenar hela tiden. så de fick dra ut båten längre ut från land. Nu kunde vi inte längre hoppa ombord direkt från en klippa utan vi fick lov att ta gummibåten till hjälp. Men det är bra träning säger matte. Sånt behöver man kunna, så det var bara att prova. Men det var svårt. Fören på en segelbåt är jättehögt upp när man själv är i en gummibåt. Och en gummibåt gungar mycket. Men genom att kliva på matte och bli upplyft lite så gick det bra för både Abbe och mig att komma ombord. Att sedan ta sig ner i gummibåten igen, via badstegen i aktern var värre. Det var mycket läskigare att hoppa ner i den där gungiga båten, men husse tog emot så det gick. Nästa steg var att ta sig i land från jollen och då ville matte att vi skulle hoppa i vattnet och gå på en massa hala stenar och dra in gummibåten, så att hon själv skulle kunna komma i land torrskodd. Trodde hon ja! Jag stod uppe på kanten på gummibåten och balanserade istället till husses stora glädje. Han skrattade och sa till matte att där fick hon för att ha lärt mig balansera på en pilatesboll. Men Abbe, den ögontjänaren, hoppade givetvis i vattnet och bogserade oss land. Som en scout ställer han upp för sin matte. Alltid redo när det gäller att bada. Gummibåtsexperten Koy

Ovido - Quiz & Flashcards