Alla inlägg den 10 augusti 2013

Nu är jag lite bekymrad för min matte. Hon är skum. Det verkar som om hon har någon form av tvångstankar. Alltså såna där om att man bara måste trampa på vissa ställen eller gå under en stege för att det inte ska hända nåt otäckt. Idag har vi varit på min andra agilitytävling. Alltså riktig tävling med officiella resultat. Och då var hon konstig. Först var det jätteviktigt för henne att jag trampade både i början och slutet av varje balanshinder. Och det vet jag ju att det är. Sån har hon varit hela tiden, så det har jag lärt mig. Och jag gjorde det helt utan anmärkning idag. Klart godkänt alltså! Men... Så var det det där med hur man ska gå runt pinnar. (Tur att de inte har en stege som man ska springa under en massa gånger också). Jag vet ju att det är jätteviktigt för henne hur jag går in mellan de där slalompinnarna också. Det har vi tränat mycket på. Alltid med första pinnen till vänster om mig när jag går in... Bla...bla...bla... Men idag hängde hon upp sig på var jag gick ut ur slalomen också. "Fel!" Sa hon. "Gör om och gör rätt!" Och det sa hon sisådär där en fem - sex gånger innan det dög... Vad tror hon händer om man genar lite i banan? Kommer himlen att rasa ner? Eller blir det missväxt och svår nöd? Troligt??? Jag undrar jag om det här är nåt som går att behandla? Terapihunden Koy

Ovido - Quiz & Flashcards