Alla inlägg den 6 september 2013

Jag har tråkigt. Matte och husse bara pratar. De har knappt hunnit träffas i veckan så nu ska allt avhandlas. Men jag då??? Varför bryr sig ingen om mig? Jovisst, vi var och träffade de lockiga tanterna i morse, men det är ju länge sedan nu. Sedan dess har farbror Abbe fått vara i fokus i flera timmar och sedan har matte suttit i möte och så har vi åkt bil jättelänge för att komma hem. Och sen då? Matlagning, prata, prata, prata... usch så trist. Så jag letar efter nåt kul... Träningsryggsäcken står på golvet i hallen... Finns det nåt kul i den tro? ... Jo, jag hittade en freesbee! Den lägger jag mig och tuggar på... eller inte... Den tog matte tillbaka... Men om jag fyndar nåt annat då? En pipleksak kanske kan va nåt? .... Eller inte.... Matte kommer och tar den också, stoppar tillbaka den i ryggsäcken och stänger till... Så går hon och sätter sig igen... ...och nu då? .... Vad kan man hitta på? .... Var kan man hitta nåt kul?... Hon har en träningsväst hängande på en galge i hallen... Undrar om det finns nåt kul i den?!! ... Hmmm... Hur gör man för att nå upp dit och kolla? Jo  - om jag ställer mig på stolen till ryggsäcken - då kan det nog gå... Lite svårt att hålla balansen... Men, det gick! Hon hade en pipis i den också! Härligt!!... Ända tills hon kom på mig.... NU finns den inte längre! Jag bara undrar- var finns den nu??? 

Korpen Koy


Ovido - Quiz & Flashcards