Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Man får inte roligare än man gör sig...

Jag är morgonpigg. Mycket piggare än resten av familjen. 04.50 i morse hade jag lite långtråkigt, så då hoppade jag upp i sängen och väckte husse! Matte har varit borta på konferens igen, så henne hade vi ingen glädje av, varken husse eller jag. Efter ett visst tjat fick jag fart på honom så han kom och släppte ut mig i alla fall, men han ville inte alls leka eller gå på promenad ännu. Det fick jag vänta på i flera timmar till.Fram på eftermiddagen kom matte hem igen och vi har varit ute i skogen. Nu har jag just lärt mig en ny rätt kul grej av farbror Abbe; det finns gott om långgrunda stora pölar i vår skog. Abbe, som är en labbe, gillar att springa rakt igenom dem så det stänker åt alla håll, och det ser ju rätt kul ut... Matte är inte alltid lika förtjust över den här leken, särskilt inte när vi ska åka iväg och jobba eller så, eller då det vatten han hittar är smutsigt eller luktar illa:) Abbe är ganska pigg på ett bada och simma också, men det tycker jag är rätt läskigt faktiskt. Fast det är ju också ganska länge sen sist jag provade, förstås. Fördelen med dessa pölar är i alla fall att de är så grunda att jag inte behöver blöta magen... och då är det kul att plaska! Så när matte kallade in oss och kastade bollen idag och jag hann först fram och tog den, kunde jag inte låta bli... Jag tog ett extra varv genom vattenpölen så det stänkte och när matte hojtade "nej" sprang jag upp på andra sidan - vände och tog samma väg tillbaka till henne igen:)) det räckte med att se lite förvånad ut så blev hon inte ens arg. Kul grej! Prova får ni se! Koy

 
Det här inlägget går inte att kommentera.

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards