Alla inlägg under november 2012

Varför får inte jag vara på matbordet när Knas får det? Hans chanser att komma över smulorna efter er tvåbeningar ökar ju otroligt mycket bara för det! Dessutom får han sitta i knät mycket oftare än jag... Usch så orättvist!!! Han har tagit för vana att "ligga och sova" på strategiska platser i närheten när matte och husse äter (då får han inte vara med). Konstigt nog vaknar han alltid direkt när de lägger ner besticken och är på väg att plocka undan. Trots att både Abbe och jag står beredda bredvid brukar han hinna först fram och ockupera mattes knä innan hon hinner resa sig. Där sätter han sig demonstrativt och tittar ner på mig samtidigt som han spinner och smörar för matte! Åh så avundsjuk jag blir! Varför får jag inte jaga iväg honom? Det är ju MIN matte! Och MIN husse också! Det bästa vore om jag fick bestämma här hemma! då skulle det bli ordning och reda! MIN ordning! Kontrollfreaket Koy

Morgonstund har guld i mund... Sägs det. Och i morse stämde det! Då åkte vi till den nya inomhushallen och tränade lydnad med några kompisar. Det var jättesvårt!!! Men kul... Farbror Abbe fick börja och då fick jag ligga bredvid o vänta... Det var svårt... Framförallt att vara tyst när de höll på med en massa roligt - som att kasta och hämta apporter och så'nt... Sen var det min tur. Då blev det riktigt svårt! Dels var det en snygg brud som höll på och träna bredvid oss, en som just hade löpt... Då är det inte lätt att hålla koncentrationen... Dels var det ett par småvalpar med - och det är extremsvårt! HUR ska jag kunna koncenterera mig bredvid dem? Men för att få belöning måste man... Och Mammas köttbullar är gott! Efter en halvtimme fick jag lägga mig och vila igen, och matte tränade med Abbe igen. Och så var det min tur på nytt. Men nu var jag jättetrött och orkade bara en kort stund... Nu blir det lite tokigt vad jag än gör:)) Men det här var kul! Det gör vi om! Drillad Koy

Idag har vi bytt batteri. Det gamla hade tagit slut, och då funkar det ju inte att få stopp på tanterna. Åtminstone inte om man inte är där. Så de hade gått iväg. Gräset var grönare på andra sidan tyckte de. Och då gick de bara... Men så kan vi ju inte ha det. Tanter på rymmen är inte bra! Eller hur? När matte fixat nytt batteri och pysslat om dem fick jag valla lite oxå, och träna på korta höger- och vänster förflyttningar, att fösa i långsamt tempo och att gå ut ordentligt i flankerna. Samtidigt som det är viktigt att man håller sig undan för staketet. Annars finns det risk att jag blir krullig! Hur fick tackorna förresten så mycket lockar i håret när det var slut på el? Papilljotter??? Elektrikern Koy

Jag är trött efter en hel dags kursande och jag sover gott. Jag orkade inte sitta uppe med er andra och titta på TV efter att jag fått både middag och en dusch. Så jag gick och lade mig. Mitt i sängen! Javisst! Vad är problemet? Det finns gott om plats på golvet för dig matte. Bredvid farbror Abbe på madrassen till exempel... Annars finns ju soffan där uppe. Det är helt OK om du tar den i natt, jag lovar! Gå och lägg dig! Låt mig sova nu! Jag håller på och räknar får i sömnen.... Zzz... Zzzz.... Kvällstrött Koy

Ovido - Quiz & Flashcards