Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Ännu en kraschlandning

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Och nu på morgonen var vi ute på en vanlig morgonpromenad i skogen. Abbe och matte lekte inkallningsleken - den när Abbe springer i full fart mot matte och hon belönar farten med att kasta iväg bollen så han får jaga efter den. Själv lekte jag min egen "bakhållslek". Den går ut på att jag lägger mig i bakhåll så varken matte eller Abbe ser mig (framförallt inte Abbe) och sedan genskjuter jag och snor bollen före Abbe hinner fram. Elakt - men kul!  Jag hade lagt mig nedanför en slänt och matte och Abbe var där uppe. Jag hörde Abbes steg när han kom springande. Jag såg bollen flyga i luften över mig och Abbe tog avstamp och hoppade. Samtidigt startade jag som skjuten ur en kanon. Och så hände det... Kraschen var ett faktum! Två kraftpaket av rörelseenergi som kolliderar i luften omvandlades till en enda stor tung päls med åtta ben som rullade runt på marken.   Men vilken tur att vi känner varann så väl och att vi vet att det inte var något elakt menat. För vi reste på oss - tittade förvånat på varandra - och sprang vidare. Och jag visade farbror Abbe var bollen låg och lät honom ta den. Den här gången....

Kamikaze - Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards