Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Ingen efterrätt?

I kväll blev jag för ovanlighetens skull inte riktigt mätt. Det skulle allt vara gott med lite efterrätt. Farbor Abbe som alltid är positivt inställd när det gäller mat håller naturligtvis med. Men matte har åkt iväg hemifrån så det lär inte bli nåt träningsgodis än på ett tag i alla fall och husse somnade i solen på altanen när han hade ätit upp sin mat. Det enda som finns framme är torrfoder i kattens skål och det står högt uppe på en bänk i köket... Hmmm... Man får inte gå upp på bänkarna i köket, det vet jag, så detta är ett problem.Och Abbe skulle aldrig komma på tanken att göra nå´t sån't så honom har jag ingen hjälp av... Han har å andra sidan lärt mig att det som ligger på golvet det får man ta. Då gäller det bara att hinna fram först, annars är det kört. (Matte är inte helt överens om den spelreglen, men hon är klok min matte, så hon väljer vilka strider som är värda att ta. Han är ju trots allt en labrador.) Så då är frågan hur jag ska lösa detta? Hmmm... om jag bara sticker fram nosen lite grann så når jag bara till kanten på bänken. Men om jag ställer mig upp på bakbenen blir jag riktigt lång.... och då kan man putta den där brickan som skålen står på ut mot kanten...och OUPS - så trillade den...och så ligger all kattmaten strödd över köksgolvet. Så det kan bli!   ... och nu gäller det att vara snabb! Men vet ni vad? Jag hann inte njuta av min framgång alls - för plötsligt kom husse flygande - och det var tydligt att nu var det bäst att dra sig tillbaka... en stund i alla fall.

Småhungrig Koy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards