Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Borde vi söka för det här?

Nu är jag lite bekymrad för min matte. Hon är skum. Det verkar som om hon har någon form av tvångstankar. Alltså såna där om att man bara måste trampa på vissa ställen eller gå under en stege för att det inte ska hända nåt otäckt. Idag har vi varit på min andra agilitytävling. Alltså riktig tävling med officiella resultat. Och då var hon konstig. Först var det jätteviktigt för henne att jag trampade både i början och slutet av varje balanshinder. Och det vet jag ju att det är. Sån har hon varit hela tiden, så det har jag lärt mig. Och jag gjorde det helt utan anmärkning idag. Klart godkänt alltså! Men... Så var det det där med hur man ska gå runt pinnar. (Tur att de inte har en stege som man ska springa under en massa gånger också). Jag vet ju att det är jätteviktigt för henne hur jag går in mellan de där slalompinnarna också. Det har vi tränat mycket på. Alltid med första pinnen till vänster om mig när jag går in... Bla...bla...bla... Men idag hängde hon upp sig på var jag gick ut ur slalomen också. "Fel!" Sa hon. "Gör om och gör rätt!" Och det sa hon sisådär där en fem - sex gånger innan det dög... Vad tror hon händer om man genar lite i banan? Kommer himlen att rasa ner? Eller blir det missväxt och svår nöd? Troligt??? Jag undrar jag om det här är nåt som går att behandla? Terapihunden Koy

 
 
Ingen bild

Kikki G

11 augusti 2013 17:25

Tur att världens roligaste BC är tillbaka från semestern så man kan få sej ett gott skratt! Sköt om er !

Koy, Border Collie med matte Annika Hamilton

13 augusti 2013 07:33

Men vänta nu! Jag har ju bloggar hela semestern. Det kanske är du som varit borta? Kram från mig o matte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards