Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Idag är hon grym!

Lita aldrig på en tvåbening med dammsugare! Det har farbror Abbe alltid sagt, men jag har ärligt talat aldrig fattat varför. Förrän idag. Idag är hon sig inte riktigt lik, min matte.


Det började i veckan som gick med att både Abbe och jag har blivit getingstugna här hemma på tomten. Hon har sett dem, de slöa getingarna som flugit ner och satt sig i huvudet på oss och stuckit till. Helt oprovocerat! Usch så dumma de är. Det gör ju jätteont! Så matte har börjat fundera över var de kommer ifrån och så upptäckte hon ett getingbo i slipersen bredvid vår uppfart. De ska inte vara där, tänkte hon och bestämde sig för att se till att de flyttar.


Men en av dem tyckte inte att det var någon bra idé. Så han stack min matte. Om han hade frågat mig först, så hade jag kunnat tala om att det är oklokt att göra så. Men han frågade inte. Och nu är det krig! Och hon drar sig inte ens för kemisk krigsföring. Hon är grym! Utrustad med en dammsugare och en sprayflaska med radar tog hon sig an uppdraget - att utrota dem! (Nu var det inte längre tal om någon flytt. Nu skulle de dö!) Hon startade dammsugaren och höll slangen mot deras ingångshål och så sprayade hon radar rakt in i hålet... OJ vad det surrade. (Jag stod instängd i hallen och tittade ut genom fönstret och matte fick springa undan flera gånger för att de inte skulle komma åt henne igen.) Så gjorde hon en ny attack - och dammsög upp alla vimsiga getingar som flög ut. Så höll hon på lääänge idag och sedan, när det verkade vara slut på surrande elakingar stängde hon av dammsugaren, stoppade påsen i en plastpåse och knöt till och slängde den i tunnan. Så reta aldrig en tvåbening med dammsugare. Det kan gå riktigt illa.

Övervakaren Koy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards