Alla inlägg den 7 mars 2012

I kväll har vi varit o tränat igen, men åter har de försökt lära matte att valla fåren. Vad ska det vara bra för? Hon har ju mig nu! När hon bara hade en fågelhund var det säkert motiverat, men här är ett helt gäng vallhundar på plats... Sååå korkat! Idag skulle de ha oss till att vandra utan koppel på vägen förbi ulltussarna. Jag gjorde det, om än motvilligt, i tron att jag sedan skulle få valla. Men icke. Sedan var det att ta sig genom hagen utan att springa fram o sätta fart på fårskallarna. Svårt att låta bli måste jag erkänna:) Men vi blev blåsta på det roligaste den här gången oxå. Trots allt är det rätt kul ändå att vara på träning med matte och lite trött blir jag allt. Men jag hinner vila upp mig i bilen på vägen hem medan matte kör, så nu är det full fart igen. Vad ska vi göra nu då? Vad säger du husse? Kan inte vi leka nu? Nu påstår matte att hon blev trött av att räkna får. Dåså - överlämna det till mig nästa gång så ska du se att det blir bra! Voff och hej! Koy

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards